Meet betrouwbare
website statistieken
voor relevante rapporten

Om op een correct manier jouw online marketing inspanningen te evalueren, heb je betrouwbare website statistieken nodig. Dit vraagt om een correcte technische implementatie waarbij de privacy van jouw gebruiker gerespecteerd blijft, terwijl de verzamelde data wel betrouwbaar en relevant is voor jouw bedrijf.

of praat met ons over jouw uitdagingen.

Gebruik de kracht van Google Analytics (GA4) met geavanceerde tracking, aangepaste gebeurtenissen (events), conversies (belangrijke gebeurtenissen), ecommerce of andere aangepaste dimensies, statistieken of attributen. Onze oplossing is steeds op maat gemaakt voor jouw website en bedrijf.

Gebruik Google Tag Manager om eenvoudig allerlei soort tracking toe te voegen aan jouw website. Meet specifieke interacties op de website en vertaal deze naar geavanceerde trackings die naar het statistiekenpakket van uw keuze worden gestuurd (GA4, Piwik Pro, Matomo, Plausible). En dit terwijl steeds de privacykeuze van de gebruiker gerespecteerd wordt.

Privacy zorgen en
Google Consent Mode (v2)

Een goede tracking houdt rekening met de privacy van de gebruiker, terwijl er wel voldoende relevante inzichten voor jouw bedrijf worden verzameld. Wij integreren met cookie banners om volledig in orde te zijn met de privacywetgeving (GDPR/AVG).

Uiteraard speelt de Google Consent Mode (v2) hierin een belangrijke rol. Maar ook een correcte integratie met cookie consent banners zoals CookieYes, OneTrust or CookieBot is net zo belangrijk.
Hint: de standaard instellingen niet meestal niet de beste.

Rapporten & Dashboards

Meten is maar 1 kant van het verhaal. De juiste data rapporteren in overzichtelijke rapporten of dashboards is net zo belangrijk. Gebruik de gegevens op de juiste manier en rapporteer naar jouw management met een kort overzicht van de belangrijkste zaken.

Rapporteer direct vanuit analytics

Alle gegevens worden verzameld in een tool zoals Google Analytics, maar welke rapporten gebruik je nu voor welke inzichten? Wij helpen je om de statistieken te begrijpen zodat je eenvoudig je weg vindt naar de data die je nodig hebt.

Rapporten via PDF

Nood aan een eenvoudigere aanpak? Wij kunnen je ook regelmatig een rapport in PDF doorsturen met daarin de relevante statistieken, bijvoorbeeld elke maand. Lees gewoon de PDF om weer bij te zijn of deel hem eenvoudig binnen jouw organisatie (met het management team).

Rapporten in dashboards

Als de standaardrapportering in het analytics pakket niet eenvoudig de juiste inzichten geeft (wat vaak het geval is), dan kunnen we dashboards opzetten om relevante data in real-time te laten zien. We hebben ervaring met pakketten zoals Klipfolio, Looker Studio, Whatagraph en Power BI.

Heb je enkel een basis tracking of nog helemaal geen? Wij helpen je op weg met de implementatie van Google Analytics of Google Tag Manager. Meten, rapporten, (micro)conversies: samen maken we een plan wat de beste aanpak gaan zijn voor jouw bedrijf.

Zijn de trackings al ingesteld maar wil je zeker weten dat alles correct werkt en in overeenstemming is met de privacywetgeving? We kunnen een audit uitvoeren of je ondersteuning geven om de implementatie van je tracking via Google Analytics of Google Tag Manager te verbeteren.


Klaar om inzichten te krijgen?

Implementeer in
jouw website systeem.

Of je nu WordPress, Hubspot, Shopify, Drupal of nog een ander website systeem gebruikt, de principe voor het implementeren van website statistieken blijven dezelfde. Wij werken zowel met voorgedefinieerde plugins als met volledige op maat oplossingen, afhankelijk van wat het beste is voor jouw situatie.

Sociale Media integratie

Integreer jouw tracking met aangepaste conversies voor LinkedIn of Facebook (Meta) en Instagram. Zo ben je verzekerd van een consistente meetmethode voor meerdere platformen.

Ecommerce tracking

Meet jouw ecommerce verkopen samen met welke producten er zijn verkocht tegen welke prijs. Evalueer specifieke bestellingen, producten of de totale omzet van je webwinkel.

Funnel rapporten

Maak een funnel rapport om meer inzicht te krijgen over de verschillende stappen die leiden naar een conversie. Visualiseer waar de mensen afvallen om zo te weten waar er verbeterd kan worden.

Ontmoet de specialist.

Leendert van Binsbergen heeft 15+ jaar ervaring in website ontwikkeling en online adverteren. De combinatie van zowel een technisch als analytisch persoon geven hem de voordelen die nodig zijn voor complexe implementaties van Google Analytics en Google Tag Manager.

Hij stelt snel de benodigde inzichten op en vertaalt dit naar een technische aanpak voor trackings en het opstellen van rapporten.