Remarketing is een systeem wat de mogelijkheid biedt om advertenties te tonen aan mensen die je website onlangs hebben bezocht. Hierdoor is het mogelijk om zeer gericht te adverteren.
Wanneer je remarketing gebruikt, markeer je paginas van je website die corresponderen met een bepaalde categorie of product dat je wilt promoten. Wanneer je bijvoorbeeld een camping hebt, dan kun je de markering Stacaravan huren plakken op alle paginas van je website waar informatie is te vinden over het huren van een stacaravan. Vervolgens is het mogelijk om een advertentiecampagne te starten die zeer relevante advertenties toont aan mensen die deze paginas van je website hebben bekeken. Een voorbeeld van zon advertentie zou een last-minute korting op stacaravans kunnen zijn.
Waarom remarketing gebruiken?
Remarketing biedt de mogelijkheid om te communiceren met mensen die interesse hebben getoond via je website. Remarketing is dus een krachtig, nieuw middel om de juiste mensen aan te spreken met de juiste boodschap. Het combineren van een bestaande online advertentiecampagnes met remarketing, zal een forse toename veroorzaken in het aantal conversies van deze campagnes.
- Bereik een breder publiek
Na het toevoegen van een remarketing campagne kunnen de meeste adverteerders hun kosten per actie verlagen met 30 procent. - Baken een territorium af
Hou de concurrentie op afstand door je websitebezoekers voortdurend je advertenties te tonen en ook bestaande klanten te binden. - Genteresseerd publiek
Bereik enkel bezoekers die je zelf uitkiest en spreek hen aan met een boodschap op maat op het moment de plaats die jij wilt.
Remarketing wordt al enige tijd aangeboden binnen Google Ads en heeft reeds voor vele van onze klanten zijn kracht bewezen.