Jouw doelgroep zoekt niet op je bedrijfsnaam

Een opmerking die ik veel hoor van mensen die nog niet eerder met zoekmachine marketing in aanraking zijn geweest, is:

“Als ik mijn bedrijfsnaam intik, sta ik bovenaan in Google, dus ik heb geen zoekmachine marketing nodig.”

Deze mensen hebben volledig gelijk in het feit dat ze bovenaan staan in Google wanneer hun bedrijfsnaam als zoekterm opgegeven wordt, maar zij vergeten het belangrijkste aspect van zoekmachine marketing. Zoekmachine marketing draait immers om nieuwe klanten aanwerven door online zichtbaar te zijn voor de correcte potentile doelgroep. En deze doelgroep kent het bedrijf nog niet, dus zij zullen de bedrijfsnaam dan ook niet gebruiken als zoekterm.

Trefwoordselectie

Een van de belangrijkste onderdelen van zoekmachine marketing is de juiste trefwoordselectie. Dit zijn trefwoorden die in voldoende mate gebruikt worden door de doelgroep. Dit zullen dus woorden zijn die de bedrijfsactiviteiten omschrijven.

Advies nodig over jouw website of online marketing?